Tutoriale Blender

Modelowanie drewnianego koła

Modelowanie drewnianego koła

2010-01-29 › Blender / Modelowanie
Dosyć prosty tutorial dla początkujących. Uczy jak wymodelować w Blenderze drewniane koło.

Głębia ostrości w Blenderze

Głębia ostrości w Blenderze

2009-11-19 › Blender / Efekty
DOF (Depth of field), czyli głębia ostrości jaką bardzo często można zaobserwować na zdjęciach (szczególnie zdjęciach makro). Dzięki Blenderowi możemy ten efekt przenieść do świata 3D i w pełni go kontrolować.

Omówienie Sculpt Mode

Omówienie Sculpt Mode

2009-11-19 › Blender / Podstawy
Od wersji 2.43 dostępny jest w Blenderze tryb rzeźbienia. Sculpt Mode, bo o nim mowa, służy do edycji siatki modelu w celu uzyskania bardziej organicznych i żywych modeli. Tutaj zapoznasz się z dostępnymi w nim narzędziami.

Tekstury i ich nakładanie na model

Tekstury i ich nakładanie na model

2009-11-19 › Blender / Podstawy
Bez odpowiednich tekstur nawet najlepiej wykonany model będzie wyglądał szaro i nieciekawie. Dopiero odpowiednie tekstury nadadzą mu realizmu i dopełnią całość. Tutaj dowiesz się jak nakładać gotowe tekstury na model.

Auto low-poly

Auto low-poly

2009-11-16 › Blender / Modelowanie
Z tego artykułu nauczysz się jak przejść od blueprintu do samochodu low-poly z teksturami. Nie jest to jednak tutorial krok po kroku, nie wdaje się w szczegóły, a raczej pokazuje ogólną technikę.

Ustawianie bleprintów

Ustawianie bleprintów

2009-11-16 › Blender / Podstawy
W internecie można znaleźć wiele schematów samochodów, samolotów, czołgów, itp. których można użyć jako wzór do modelowania. Najpierw jednak trzeba je umieścić na scenie. Istnieje kilka technik, tutaj poznasz jedną z lepszych.

Delikatne cienie

Delikatne cienie

2009-11-12 › Blender / Oświetlenie
Początkowe renderingi nigdy nie wyglądają zachęcająco. Ich sztuczność podkreślają przede wszystkim ostre cienie. Dzięki miękkim cieniom sceny nabierają autentyczności. Tutaj dowiesz się jak je tworzyć.

Siłowniki hydrauliczne

Siłowniki hydrauliczne

2009-11-12 › Blender / Modelowanie
Podstawy używania constraints w Blenderze. Z tego krótkiego artykuły dowiesz się jak stworzyć działające siłowniki, które można wykorzystać np. w modelu lokomotywy lub innej maszyny.

Modelowanie pionka szachowego

Modelowanie pionka szachowego

2009-11-12 › Blender / Podstawy
Bogato ilustrowany tutorial (aż 36 zdjęć) pokazujący krok po kroku jak wymodelować pionek szachowy. Całość jest przeznaczona dla bardzo początkujących. Autor tłumaczy podstawowe narzędzia, metody działania, skróty klawiaturowe, itp.

Modelowanie opony samochodowej

Modelowanie opony samochodowej

2009-11-10 › Blender / Modelowanie
Jak stworzyć realistycznie wyglądającą oponę samochodową w Blenderze? Nic prostszego, jest nawet bieżnik. Opona gotowa do wyścigu.

Serwis tutoriale.com.pl rozwija się tylko dzięki pomocy użytkowników, którzy dodają nowe tutoriale i proponują linki. Znalazłeś w sieci coś ciekawego? Daj nam znać.